J12 Match 1
Zondagochtend stonden de laatste wedstrijden van het seizoen op het programma voor de 2 ploegen van J12, met om 9.30 uur de eerste wedstrijd tegen Bocholt.
Het werd een leuke en aangename wedstrijd waarin Sporting Pelt sterk verdedigde.
De eerste wedstrijd werd gewonnen met 12-7 en ook de tweede wedstrijd sloten ze winnend af met 10-7.
Er was mooi samenspel te zien en de spelers probeerden verschillende systemen uit die ze tijdens de trainingen hadden geleerd. Dat resulteerde in enkele knappe en mooie acties.
De derde wedstrijd verliep iets moeizamer en eindigde uiteindelijk op 6-10.
J12 Match 2
De tweede match om 11:00 was tegen Hubo.
Onze ploeg, bestaande uit bijna alleen maar eerstejaars, wist dat het een moeilijke match ging worden tegen één van de sterkste ploegen van de reeks.
Het was dan ook meteen duidelijk dat de jongens van Arthur Vanhove een maatje te groot waren voor onze jongens.
De drie periodes werden helaas allemaal verloren. 9-19, 5-14 en 10-20. Maar gelukkig zegt een uitslag niet alles!
Ondanks de scores zijn onze jongens blijven proberen en hebben ze nooit opgegeven. Ze deden meer dan hun best om in de verdediging de sterke jongens tegen te houden. Dit lukte bij momenten heel goed en soms iets minder goed.
Ook aanvallend hebben we mooie combinaties en daaropvolgende doelpunten laten zien.
Een goede prestatie tegen een heel goed team! Onze jongens mogen trots zijn op de inzet en op de stappen die ze dit jaar gezet hebben!
M12
Op zondag 10 mei mochten de M12 hun handbalschoenen nog eens aantrekken. Kortessem was naar het Dommelhof afgezakt om er een leerrijke ochtend van te maken. Het eerste kwartiertje vochten onze meisjes nog een beetje met zichzelf. Niet zozeer mentaal, maar de tegenstander was de wedstrijdtas vergeten en speelde in de witte Sporting Pelt shirts! 😊Noëlla was speciaal naar Dommelhof gekomen om ze te geven waarvoor dank. Het kwartiertje werd jammer genoeg verloren. In de 2 andere setjes trokken onze meisjes wel aan het langste eind! Ze lieten zien wat een stappen ze hebben gezet de afgelopen maanden! Ze luisterden goed naar coach Nathalie en voerden precies uit wat ze vroeg. Wat fijn om zo dit leerrijke seizoen af te kunnen sluiten met een mooie overwinning tegen een sterke tegenstander met mooie truitjes. 😉
J14 VHV
Sporting Pelt vs Sasja HC
De laatste wedstrijd van het seizoen bracht een mooie affiche tussen Sporting Pelt en Sasja. Vanaf het eerste fluitsignaal kregen de toeschouwers aantrekkelijk en evenwichtig handbal te zien, met knappe acties van beide ploegen.
De wedstrijd begon zeer gelijkopgaand. Na 10 minuten stond het 5-5 en ook na 17 minuten was er nog steeds geen verschil op het scorebord (10-10). Beide teams vonden vlot de weg naar doel, maar richting het einde van de eerste helft liet Sporting Pelt enkele kansen onbenut. Sasja profiteerde hiervan en kon met een kleine voorsprong de rust ingaan: 15-18.
In de tweede helft kwam Sasja sterk uit de kleedkamer, met een stevige verdediging waar onze jongens moeilijk doorheen geraakten. Het verschil liep snel op en na 35 minuten stond het 16-23. Sporting Pelt probeerde zich nog te herpakken en liet bij momenten beter spel zien, maar kon het tij niet meer keren. De wedstrijd eindigde uiteindelijk op 24-37.
Ondanks deze nederlaag mogen de jongens trots terugkijken op hun seizoen. Het was een jaar met ups en downs, maar hun inzet, teamspirit en groei maakten er een mooi geheel van.
Na de wedstrijd was er nog een leuk en hartverwarmend moment: alle mama’s kregen een 🌹 van hun zonen, ter gelegenheid van Moederdag. Een kleine dankjewel voor hun steun doorheen het seizoen — van langs de zijlijn supporteren tot het verzorgen van versnaperingen. Een mooie afsluiter van het seizoen!
Op naar volgend seizoen!
M14 VHV
Op zondag 10 mei 2026 waren er opvallend veel moeders aanwezig in sporthal Dommelhof. Zij werden namelijk voor Moederdag door hun dochters en kersverse Limburgse bekerwinnaars bij de M14 getrakteerd op een laatste competitiewedstrijd in de VHV tegen Hestia Bilzen 1.
Er werden veel doelpunten geregistreerd tijdens deze typische eindeseizoensmatch. Dat de Sporting defensie zeer sterk staat hebben we, als trouwe supporters, vorige week al mogen ervaren. Vandaag mocht Hestia dit ondergaan. Ze speelden nochtans de bal zeer gezwind rond, aan de 9 meter, met zeer strakke passes! Maar eens de diepgang van de aanval werd ingezet liepen ze zich te pletter tegen een roodwitte muur. In die muur zaten weliswaar 5 deurtjes, maar die werden steeds zeer goed gesloten. Daarbovenop liep het voor Sporting, onder het goedkeurend oog van coaches Wim en Iris, aanvallend ook nog eens als een “tierelier” en dan weet je dat het een moeilijke ochtend was voor de tegenstander.
Het hoeft dan ook geen verrassing te heten dat de wedstrijd heel vlot over de streep werd getrokken door onze Sporting meiden. Goed gedaan dames! Vanaf nu kan de focus de komende 2 weken volledig op de VHV-finale van zondag 24 mei 2026 in sporthal De Rode Loop te Merksem tegen … de buren van DHCO! Een derby in ‘t Stad dus en een heruitgave van de bekerfinale van vorige week. Hopelijk met dezelfde afloop! 🙏🏻 Allen daarheen zou ik zeggen met rood 🔴, wit ⚪️, trommels 🥁, toeters 🎺, vlaggen 🇲🇨 en zoveel mogelijk vocaal geweld 📣! Aanvangstijd: 11:30 (onder voorbehoud). U komt toch ook? 😉
M14 Regio
Toeval bestaat niet en dus had onze M14 regioploeg ook een heel mooi Moederdag cadeau in petto op zondag 10 mei! U raadt het nooit: ook een laatste competitiematch en … ook tegen Hestia Bilzen (2 in dit geval).
Onze regio meiden wilden zeker niet onder doen voor hun VHV-genoten en kwamen met veel passie tussen de zwarte lijnen te staan. Rood-Wit liet hier zien dat ze ontzettend zijn gegroeid de laatste maanden. Ook hier zat de verdediging helemaal op slot. Er werd goed gecommuniceerd vanachter en dus ging de schuifdeur met veel daadkracht dicht! De snelle tegenaanvallen deden de tegenstander veel pijn. Sporting, met 3 M12-ers in de rangen, was heer (eigenlijk dame) en meester aan de eigen 6 én die van de bezoekers.
Ook hier een logische en vlotte overwinning voor onze Sporting meiden! Ze hebben vandaag echt in een (soort van) gala-match laten zien dat zij een enorme groeispurt hebben gemaakt door keihard te werken onder de deskundige leiding van coach Wim! Een heel erg dikke proficiat is hier dus ook meer dan op zijn plaats! Top gedaan, meiden!
J16
Sporting Pelt J16 sluit seizoen af met een knal: Winst, vriendschap en pizza!
Gisteren was het een bijzondere dag voor de kerels van de J16 van Sporting Pelt. Het seizoen werd afgesloten, en dat gebeurde op de best mogelijke manier: met passie op het veld en een gezellige afsluiter daarna.
Voordat de sporttassen aan de kant gingen, moesten de schoenen nog één keer strak worden geknoopt voor twee wedstrijden. De tegenstanders van de dag waren Bilzen en Sasja. De J16 liet zien wat ze dit jaar als team hebben opgebouwd. Met scherp spel werden beide wedstrijden gewonnen. Een prachtig resultaat om de sportieve prestaties van dit jaar mee te bezegelen!
Hoewel de prijzenkast niet werd aangevuld met een beker, is er iets veel waardevollers gewonnen. In de kleedkamer en op het veld zijn vriendschappen gesmeed. Die verbondenheid stond centraal tijdens het afsluitingsfeestje, waarbij de overwinningen werden gevierd met een welverdiende lading pizza.
Een warm afscheid
Zoals bij elk einde van een seizoen, is er ook ruimte voor een lach en een traan. Voor enkele spelers was dit hun (voorlopig) laatste kunstje in het shirt van Sporting Pelt. Sommigen stoppen, anderen twijfelen nog over hun sportieve toekomst. We hebben op een fijne manier afscheid genomen en willen hen bedanken voor hun inzet en de mooie momenten.
Veel succes!
Of de weg nu verdergaat op het handbalveld of daarbuiten: we wensen alle spelers ontzettend veel succes met alles wat ze gaan ondernemen.
Bedankt voor dit fijne seizoen, mannen!
M16
De M16 van Sporting Pelt heeft de laatste wedstrijd van het seizoen op een positieve manier afgerond. Afgelopen zondagnamiddag stond de wedstrijd tegen Hubo Handbal 2 op het programma, een wedstrijd die resulteerde in een vlotte en verdiende overwinning.
Vanaf het begin was Sporting Pelt de dominante partij. Het team liet mooi samenspel zien, waarbij de bal goed rondging en de kansen collectief werden gecreëerd. De verdediging stond stevig, maar mocht ook rekenen op een uitstekende keeper; dankzij een aantal knappe reddingen bleef de voorsprong de hele wedstrijd comfortabel.
In de aanval werd er bovendien scherp afgewerkt. Naast de acties aan de cirkel vielen er ook enkele mooie afstandsschoten te noteren die onhoudbaar tegen de netten vlogen.
Al bij al was het een solide collectieve prestatie waarmee de ploeg het seizoen in schoonheid afsluit. Een mooie opsteker voor de spelers en supporters!
J18
Sporting Pelt – HC Leuven
Het betrof de laatste wedstijd van het seizoen. Na een beetje zenuwachtig begin opende Madjid de wedstrijd na 2 minuten. Ondanks een strafworp tegen, vanwege cirkelverdediging, gingen de jongens sterk van start. Snel en goed samenspel zorgde ervoor dat ze na 9 minuten uitgelopen waren tot 8-2. Ook in de verdediging ging het goed. Na 10 minuten leek een beetje meer nonchalance in het spel van Pelt te komen waardoor Leuven iets kon inlopen tot 11-6. Na 15 minuten vond Sven het wel welletjes en nam hij een time-out. Vervolgens nam Pelt weer duidelijk het initiatief en na 20 minuten en een stand van 17-7 kwam er een time-out van Leuven. Pelt bleef echter de voorsprong gestaag uitbouwen met als resultaat een ruststand van 24-13.
De tweede helft kwam Pelt goed uit de startblokken en na 5 minuten was de stand al opgelopen tot 32-16. Dit verschil werd gedurende de wedstrijd steeds verder uitgebouwd. De aandacht in de verdediging werd aan beide zijden iets minder waardoor er volop werd gescoord. Met een strakke bal van Loic in de kruising werd de eindstand 55-30.





_001.jpg)
.png)


