We verloren de terugwedstrijd in eigen huis met 34-35 maar plaatsen ons wel door de overwinning in Visé afgelopen zaterdag met 27-30.
Het was een wedstrijd met veel bikkelen en harde duels zoals steeds tegen Visé. De Luikenaars namen ook de leiding. Via 3-7 (10') ging het naar 9-12 (20'). Falke was bijna de enige die scoorde voor Pelt. In totaal gisteren 14x (incl 6 strafworpen). Aan de rust was het nog altijd 16-18 in het voordeel van Visé dat met Hadzic de topschutter van de eerste helft in huis had (8x). Ondertussen was aan Pelt-zijde Ivan Antic uitgevallen met opnieuw dezelfde blessure (adductoren/lies).
Hadzic zou niet meer scoren want hij kreeg in de 32e minuut direct rood voor foutief stoppen van Robbe Spooren. Dat was een game-changer. Visé moest zich opnieuw organiseren en Pelt knabbelde verder aan de achterstand. Aanvankelijk bleef het verschil nog 2 aan de 40e minuut (23-25) maar dan kwam Sporting gelijk 27-27 en 28-28. Falke bracht Sporting ook op voorsprong met 33-31 op 4 minuten van het einde. Wedstrijd gespeeld! Visé speelde nog alles of niks maar geraakte niet verder dan 34-35. Sporting dus geplaatst voor de finales in ‘the best of two’.
Na de wedstrijd was het ook tijd om onze vertrekkende spelers te bedanken voor hun inzet! Kevin, Bram en Dree zullen volgend jaar helaas niet meer te zien zijn in onze Sporting kleuren. Wij wensen ze veel succes met alles wat komen gaat. En hopelijk kunnen jullie je Sporting avontuur afsluiten met de titel!
Zaterdag 30/5 om 20u15 in Bocholt
Zaterdag 6/6 om 15u00 in Dommelhof, Neerpelt
Derdaele Sporting Pelt: De Grave, B Kleijkers, Riské 3, Vandenboer 1, Schmeits 4, Falke 14/6, Spooren 3, Bromet 1, L Vandebeeck 3, D Vandebeeck, Stollman 2, M Kleijkers 2, Schoenaker, Ceyssens, Antic 1, Boiten. 3x 2min.
Visé: Brixhe 1, Maes, Kiefer 7/4, Delatte, Delbouille, Boyon 4, Regnier 7, E De Novellis 1, Bello 2, Zubiaur, Bouchamma, Tubee G, Tubee A, R De Novellis,
Hadzic 8, Vancosen 5. 3x 2min + 1x R.
SR’s: Box en Evers





_001.jpg)
.png)


